ta tag i problemen!

Kollade vad jag hittade i min egna blogg. Tycker att det är rätt uppmuntrande små tips som jag hoppas att ni har användning av!

Om folk som förändras/kompiskriser
Det är naturligt och man kan snoka och ta reda på hur allt ligger till innan man drar några slutsatser. Lämna dina problem efter dig och försök gå vidare, oavsett om det är svårt så handlar det ofta om båda två eller allihopa. Man kan klara sig själv, man är ändå inte värd någon som inte är ens vän till 100%.

Internetbråk.
Oavsett om personen/personerna känner dig så är de inte okej att bråka på internet. Iallafall inte när det blir allvar. Om det inte är du som tar upp bråket är det den andra personen som är missnöjd med sig själv. Det är den som gör fel , ant that's it, du kan inte göra mer än att skratt åt personen och få mer självkänsla för att du är bra och cool com gör det påriktigt.

Dina misstag.
"alla gör misstag" Gråt en skvätt men gå vidare sen. Du har hört det förut, men man lär sig faktiskt av sina misstag. Gör så gott av situationen du befinner dig i just nu. Säg förlåt och gottgör på bästa sätt. Mer än ditt bästa kan du inte göra. Skippa din ångest som får dig att må dåligt och tänk ljusare. Och din välmening visar vilken god människa du är!

Avundsjuka
Är det verkligen så farligt att den snyggaste bruden i världen står omfamnad runt din loverboy? Svar: nej
Det behöver inte betyda att du har mindre chans på honom. Antingen är det hon och han eller så är det inte så. Om det inte är de två har du ju fortfarande lika stor chans. Om han gillar dig vill säga, det har inte med henne att göra iallafall!
Och ps. så är det inte de snyggaste tjejerna som får killarna. (Så jag har också en chans!)

Krossade hjärtan
Du har blivit annorlunda på senaste tiden. Du är kär, men han är inte kär i dig. Oavsett om han säger det schysst eller taskigt så blir vi ledsna. Men kom alltid ihåg: Det är inte ditt fel. Jag tror det finns någon för alla, någon gång iallafall. För oss unga ser framtiden ljus ut. Och sorgligt nog är den bästa medicinen här bara tusen tårar och ett nytt steg i livet.

Dåligt självförtroende

Skippa dåliga kommentarer och ta åt dig av de bra. Glöm aldrig bort dig själv! Du själv är den enda människa du måste älska. Okej inte älska men det är jäkligt svårt att kunna älska någon annan utan att älska dig själv först. Var lite go för det är du värd. Vissa fega människor roar sig av att kränka andra. man tar så lätt åt sig. Men dessa människor är fel för dig. Umgås med umgängen du trivs i! Man kan inte älskas av alla..Och ett knep som jag brukar använda är att låtsas. Även när jag mår skit så funkar det faktiskt att skriva av sig. I dagbok tillexempel. MAn skriver av allt dåligt och listar det bra. Skriv peppande lappar som "Jag är syggast i världen" och sett det som skärmsläckare på mobilen.

Att man är för feg och missar sina chanser.
Jag tänker: Nu eller aldrig! Ta en dag då du känner dig extra bra(och snygg) Man har inget att förlora (Om man inte är efterhängsen eller för på då). Skriv ner en lista på bra och dåliga saker med att ta steget och vilka möjligheter du har. Det här har såklart med självförtroendet att göra också men om du verkligen strävar efter något och du misslyckas så har du inte mycket större chans och du låter chansen glida förbi..

Du är för kritisk
Det här gäller främst kärleksproblem. Man får helt enkelt tänka fram det bra, och det här är skitsvårt för jag är grymt kritisk och vet hur det är. Men det är väl ungefär samma regler som självförtroendepunkten. Ett självförtroende angående någon annan/något annat.

Något som gör det du vill omöjligt.
Finns nog inga mer tips än att gå vidare. Man får göra det bästa av situationen och inte hänga upp sig. Hitta nya vägar och göra allt för att inte tänka på det tråkiga dåliga som du missar. Livet är fullt av möjligheter! Ödet vill väl inte att du ska satsa på det här.

Irriterande människor
Tänk bara på en sak: Tack gode gud för att jag inte är som dem och kan välja att inte umgås med dem.

Aldrig mer
Hur kan du vara så säker på det? Man ska aldrig säga aldrig för livet är långt. Ta chanserna du får att göra comeback. Spara det som kan sparas och gör något fint av det du gått miste om. Och det är aldrig försent förrän någon är död. Då kan man säga aldrig mer men i resten så finns inte ordet aldrig. I värsta fall får man göra ett alternativ av det du numera missar, förstår ni hur jag menar?



 /Klara

Kommentarer
Postat av: erica - flyttar till usa 09/10

sv: tack så jättemycket!



--



Jag flyttar till USA hösten 09, följ mig och mina förberedelser samt senare under mitt år som utbytesstudent på highschool!

2009-07-04 @ 15:36:50
URL: http://ericausa.blogg.se/
Postat av: ottilia

Tänkte tipsa om min tävling som ligger uppe på bloggen just nu där du kan vinna ett par jeansshorts.

Ha en fin dag! :)



http://ssignatursvart.blogg.se/2009/july/vinn-ett-par-jeansshorts.html

2009-07-04 @ 16:38:07
URL: http://ssignatursvart.blogg.se/
Postat av: ottilia

btw, stort cred till dig och din blogg! Hit ska jag återvända fler gånger, du skriver abnormt bra dessutom. :)

2009-07-04 @ 16:39:10
URL: http://ssignatursvart.blogg.se/
Postat av: FRIDA

sv: tack så mycket :)

2009-07-04 @ 17:23:45
URL: http://ffriiddaa.blogg.se/
Postat av: Thomasine

Tack! :) Eran med :)

2009-07-04 @ 17:50:02
URL: http://thoomasine.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det var bra skrivet tycker jag. Och verkligen fin blogg :)!

2009-07-06 @ 10:49:10
URL: http://hanshen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0